Průmysl
- těžba surovin
- materiály
- energetika
- hutnictví
- místní hospodářství
- spotřební průmysl
- stavebnictví
- vojenství
- vypočetní technika
- normalizace
|
Orbis
Pictus: Stroje
Wikipedie:
Průmysl
Normy
Patenty
Technologie
- Přehled
základních
C-surovin a jejich zpracování
- O papíru pro laserové tiskárny
- Zpracování dřeva - http://www-ldf.mendelu.cz/ldf/ustavy/naukadreva/Projects/index.htm,
http://truhlari.twor.cz/dilna.htm
- Řemesla: - spojit dohromady
všechny prameny + Profese,
obory,
vzdělávání
- jídlo
- pekař, mlynář, perníkář, včelař, zemědělec, sekáč, oráč
- dřevo
- sekerník, tesař, truhlář, bednář, kolář, košíkář,
šindelář
- kov
- kovář, podkovář, zámečník, klempíř, pilnikář
- textil
- kameny
- zeminy
- cihlář, hrnčíř, kamnář, vitrážník
- forman, ledař, spilkař, sklepník, šenkýř, sládek, cínař,
konvář, dráteník, švec, švadlena, přadlena, řezbář, kovolitec,
sklář, kloboučník, šperkař, sedlář, bičař, svíčkař, štítař,
brníř, zbrojíř, zlatník, zlatotepec, stříbrník, kovotepec,
kovolijec, cizelér, pasíř, klenotník, štukatér, razítkář,
kovotlačitel, rytec, puškař, jehlář, voskař
- Zikmund
Winter
- Řemeslnictvo a živnosti 16. věku v Čechách
- http://www.occupationsguide.cz/cz/abecedni/abecedni.aspx
- Abecední seznam povolání
- http://www.occupationsguide.cz/cz/pribuzn/xpribuzn.aspx
- Příbuznost povolání
- Strojírenství
- Žárové
nástřiky
- Automobil
- Největší
letadla
- Lokomotiva
- Metro
- http://www.threeplanes.net/PetersWWPages.html
- Woodworking, steel properties
- http://www.vlmais.cz/index.php?open=vlastnosti_materialu
- obalové materiály
- Elektrotechnika
- Filmové
přístroje
- Ocílky
- Počítače
- Energetika
- Hutnictví
- Stavebnictví
- Vojenství
Odkazy
Nalezeno na http://bbs.homeshopmachinist.net/threads/65000-Help-identifying-this-piece-of-steel/page2

http://www.americanmachinetools.com/properties_of_metal.htm
- místní
kopie
https://smithy.com/machining-handbook/chapter-2/page/7
- místní
kopie
Technologické havárie
Je zajímavé, že mnohé technologické katastrofy se ohlašovaly
daleko dříve, než k nim došlo:
- Černobylské
havárii předcházela podobná nestabilita
rektoru
v Leningradu v roce 1975
- Sajano-sušenská havárie vznikla havárií soustrojí, které bylo
mechanicky v dezolátním stavu již několik měsíců - http://nejedly.blog.idnes.cz/c/118477/Tragedie-na-Jeniseji-priciny-havarie.html
- místní
kopie
- Havárie Concordu se stala až poněkolika příhodách s
pneumatikami - https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_4590
- Havárie motoru RR A380 Quantas se stala po nekolika podobných
závadách motorů RR A380 - https://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_32
- Několik havárií letadla DC 10 bylo způsobeno stejnou
konstrukční chybou dveří. Na ni výrobce reagoval pouhým
servisním doporučením, které provozovatelé často ignorovali.
- Havárie raketoplánu:
- Odpadávání izolace vodíkové nádrže bylo zaznamenáno při
několika startech před katastrofou
- Na prohořívání těsnění přídavných motorů raketoplánu
se poukazovalo, ale bylo bagatelizováno vedením NASA dlouho
před katastrofou:
- The Rogers Commission found NASA's organizational culture
and decision-making processes had been key contributing
factors to the accident.[1] NASA managers had known
contractor Morton Thiokol's design of the SRBs contained a
potentially catastrophic flaw in the O-rings since 1977, but
failed to address it properly. They also disregarded
warnings (an example of "go fever") from engineers about the
dangers of launching, posed by the low temperatures of that
morning, and failed to adequately report these technical
concerns to their superiors.
- What the Rogers Commission report did not highlight was
that the vehicle was never certified to operate in
temperatures that low. The O-rings, as well as many other
critical components, had no test data to support any
expectation of a successful launch in such conditions. Bob
Ebeling from Thiokol delivered a biting analysis: "[W]e're
only qualified to 40 degrees ...'what business does anyone
even have thinking about 18 degrees, we're in no man's
land.'"[2]
- Samovolné
vypínání
zapalování ve spínacích skříňkách GM aut se průběžně
vleklo asi 10 let, než bylo 1,6 mil. aut předvoláno ke kontrole
v roce 2014. Zahynulo asi 12 řidičů.
- Podobně probíhala i aféra se samovolným zrychlováním Toyoty -
http://en.wikipedia.org/wiki/2009%E2%80%9311_Toyota_vehicle_recalls
- Malá znalost manévru "přerušené přistání" se stala příčinou
dvou téměř shodných havárií letadel Boeing 737 v RF:
- Havárie Tatarstan Airlines Flight 363 dne 17. 11. 2013
- Havárie Flydubai Flight 981 dne 19. 3. 2016
Zřejmě ve snaze co nejrychleji nabrat výšku se obě letadla dostala
do příliš strmého stoupání, které piloti překorigovali do té míry,
že ve výšce menší než 1000 m se ocitli s málo reagujícím letadlem
nakloněným směrem k zemi. Přitom tato situace je podobná přetažení
letadla při startu (over-rotation), které piloti běžně zvládají.
Jistou roli mohla mít i konstrukce letadla s motory nízko pod
křídly, které při vysokém tahu tlačí předek letadla vzhůru.
- Podobným případem se zdají havárie
letadel
Boeing 737 Max:
Tato letadla mají hodpodárnější motory, které však jsou
větší než dosavadní, což změnilo aerodynamiku letadla. Firma
na to reagovala takovou úpravou software, při které software
podle svého rozhodnutí přebírá některé funkce pilota. To však
může vést a patrně také vedlo k situacím, kdy pilot náhle
zjisťuje, že nemůže ovládat důležité funkce řízení a v
nastalém zmatku není schopen rychle určit příčinu a vykonat
správnou akci (v tomto případě nesprávné chování software
způsobené poruchou určitého čidla a zablokovat některé funkce
software).
